KONFERENCJA – /// INSTRUKCJE DARIO FO A POLSKI TEATR ZAANGAŻOWANY PO 1989 ROKU /// OLGA DRYGAS

Sekcja Współczesna Koła Naukowego Studentów IHS UW Czarny Kwadrat  ma zaszczyt zaprosić na wystąpienie, które w ramach ogólnopolskiej studencko-doktoranckiej konferencji naukowej

/ / / Sztuka polska w okresie przemian ustrojowych lat 90. / / /

wygłosi Pani

OLGA DRYGAS

 

o autorce:

Olga Drygas (ur. 1992), studentka MISH UAM oraz Studium Kultury i Języków Żydowskich UWr, uczestniczka seminarium i członkini grupy roboczej Wielka? Reforma? Teatru? oraz semestru autorskiego Igora Stokfiszewskiego Sztuka jako wehikuł wspólnoty na Otwartym Uniwersytecie Poszukiwań przy Instytucie im. Jerzego Grotowskiego, finalistka na poziomie ogólnopolskim XLI Olimpiady Literatury i Języka Polskiego specjalizacji teatrologicznej; zainteresowania naukowe oscylują wokół zagadnień związanych z teatrem XX i XXI wieku (szczególnie teatrem polskim po 1989 oraz Polskim Teatrem Zagłady), teorią literatury, studiami genderowymi, queerowymi oraz feministycznymi, a także tematyką Zagłady, pamięci społecznej i kulturowej. 

 

 o wystąpieniu:

/// INSTRUKCJE DARIO FO A POLSKI TEATR ZAANGAŻOWANY PO 1989 ROKU///

dario 

Teatr zaangażowany w Polsce po 1989 mija się zarówno z realnymi problemami, jak i z publicznością. Jakie są przyczyny nieskuteczności tego rodzaju teatru? Przede wszystkim jego alienacja od rzeczywistości i społeczeństwa, o którego problemach stara się mówić – publiczność jest nieliczna i w większości złożona z wykształconej klasy średniej, co powoduje, że teatr staje się przekazem dla wybranych, sprawnie poruszających się w wielości intertekstualnych zabiegów. Sama polityczność zmieniła formę po 1989 – aktualnie wyrażana jest jako intelektualna gra i udawanie odbywające się w społecznej pustce, a nie jako sztuka pobudzająca działanie (przed przełomem 1989 roku samo chodzenie do teatru było działaniem politycznym, dziś jest to pewien rodzaj „podróżowania do”, pozostającego zdarzeniem poza codziennością).

instrukcje

Bazą badawczą będą spektakle tandemu reżysersko-dramaturgicznego Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, a także fragmenty popspektakli Jana Klaty – usytuowane w binarnej opozycji do radykalnie lewicowego teatru włoskiego reżysera, aktora i scenografa Dario Fo. Punktem wyjścia do rozważań o kondycji polskiego teatru zaangażowanego będzie spektakl wystawiony w ramach programu kuratorskiego Komuny Warszawa Re/Mix: Dario Fo przesłał instrukcje (reż. Monika Strzępka).

Zapraszamy !

TUTAJ SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KONFERENCJI

Reklamy

Tagi: , , ,

About czkuw

CZARNY KWADRAT to koło naukowe studentów Historii Sztuki UW. Nasze główne cele to propagowanie sztuki współczesnej oraz krytyczna refleksja nad jej różnymi realizacjami i kontekstami. Chcemy przybliżyć nie tylko innym studentom, ale wszystkim zainteresowanym kulturą, co obecnie dzieje się w sztuce i na rynku sztuki, a także jak wygląda współczesna krytyka artystyczna. Zapraszamy do śledzenia naszej strony i czynnego uczestnictwa w wydarzeniach!

One response to “KONFERENCJA – /// INSTRUKCJE DARIO FO A POLSKI TEATR ZAANGAŻOWANY PO 1989 ROKU /// OLGA DRYGAS”

  1. blogspot.com says :

    My relatives every time say that I am killing my time here at web, however I know
    I am getting familiarity every day by reading such pleasant articles or reviews.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: